Rasul khalighi

فناوری اطلاعات دانشگاه جامع علمی کاربردی مهاباد

Rasul khalighi

فناوری اطلاعات دانشگاه جامع علمی کاربردی مهاباد

چگونگی تنظیم Google DNS در ویندوز


.اما برای اینکه چگونگی استفاده از این آدرس DNS گوگل در سیستم خود استفاده کنید چگونگی تنظیم آن ها را در سیستم عامل ویندوز که در میان کاربران از محبوبیت خاصی نیز برخوردار است مرور می کنیم. برای انجام این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید.

الف ) در ویندوز XP : از منوی Start گزینه Control Panel را کلیک کنید و سپس در پنجره باز شده گزینه Network and Internet Connections را انتخاب کنید و برای دیدن روشی که شما با آن برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید گزینه Network Connections کلیک کنید. در پنجره نمایش داده شده کافی است بر روی کارت شبکه و یا Dial-up Connection خود راست کلیک کنید و سپس گزینه Properties انتخاب کنید.

در پنجره باز شده در زبانه General برای تنظیمات کارت شبکه و یا زبانه Networking برای دیگر روش های اتصال به اینترنت با انتخاب گزینه Internet Protocol (TCP/IP) و کلیک بر روی دکمه Properties پنجره زیر نمایش داده می شود که به راحتی می توانید در آن آدرس DNS های گوگل ( ۸.۸.۸.۸ و ۸.۸.۴.۴ ) را وارد کرده و شروع به استفاده از آن ها بکنید.

ب ) در ویندوز ویستا و ۷ : برای تنظیم DNS در این سیستم عامل کافی است پس از باز کردن Control Panel ویندوز خود از طریق دکمه Start بر روی گزینه Network and Internet کلیک کرده و سپس بر روی Network and Sharing Center و در آخر نیز بر روی Manage network connections کلیک کنید تا تمامی کانکشن های سیستم شما نمایش داده شود و با کلیک بر روی کانکشنی که با آن به اینترنت وصل می شوید بر روی گزینه Properties کلیک کنید.

آموزش نصب و تنظیم DNS

در پنجره باز شده ابتدا به زبانه Networking بروید و در صورتی که از IPv4 استفاده می کنید گزینه Internet Protocol Version 4 TCP/IPv4 انتخاب و بر روی دکمه Properties کلیک کنید و اگر از IPv6 استفاده می کنید گزینه Internet Protocol Version 6 TCP/IPv6 انتخاب کرده و بر روی دکمه Properties کلیک کنید. در آخر تنها کافی است DNS مربوط به گوگل را در این پنجره وارد کرده و بر روی گزینه OK کلیک کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد