Rasul khalighi

فناوری اطلاعات دانشگاه جامع علمی کاربردی مهاباد

Rasul khalighi

فناوری اطلاعات دانشگاه جامع علمی کاربردی مهاباد

چگونه : ۵ قالب مخفی ویندوز ۷ رو فعال کنیم ؟

اگر کاربر ویندوز ۷ باشید حتما از تم های زیبای آن لذت می برید ولی احتمالا خبر ندارید که ۵ قالب مخفی در مورد ۵ کشور در آن قرار دارد که هنوز استفاده نکرده اید




ادامه مطلب ...

دانلود کتاب تاریخچه بازی های کامپیوتری از ابتدا تا الان‎

بازیهای کامپیوتری

نام کتاب :  تاریخچه بازی های کامپیوتری از ابتدا تا الان

تعداد صفحه : 26

قالب کتاب : PDF  

حجم فایل :  1,240  Kb

توضیحات :   اولین بازی الکترونیکی شناخته شده دستگاه Cathode-Ray Tube نام دارد که در سال ۱۹۴۸ توسط Thomas T.Goldsmith Jr. and Estle Ray Mann تهیه گردیده است. این دستگاه از vacuum
tubes
استفاده میکرد و برای شناخت و هدفگیری هدفها به کار میرفت که در نوع خود پیشرفت بزرگی به حساب میرفت. برنامه هایی همچون Christopher Strachey و OXO نیز جزء اولین برنامه های سیمولاتور کامپیوتری بودند. با این حال، اولین بازی واقعی کامپیوتری در سال ۱۹۵۸ و در تکنولوژی Oscilloscope
تهیه شده است.
William Higinbotham، این بازی را تهیه نمود و نام ان Tennis For Two بود. این بازی در لابراتوار Brookhaven National Laboratory به نمایش گذاشته شد. این بازی به صورت ۲ نفره و بسیار ساده بود. نفر اول باید یک زاویه را انتخاب کرده و با کلید انرا به سمت دیگر بیندازد و نفر دوم نیز همینکار را نجام دهد.

NAT چیست و چگونه پیاده سازی میشود

 NAT یا Network Address Translation

تا حالا با ICS کار کردین ؟! اگه کردین که کارتون اینجا خیلی راحته ! ولی اگه نمیدونین که چطوری به صورت پایه ایی اینترنت رو در سیستم عاملهای ویندوز برای بقیه ی کامپیوترها به اشتراک بگذارین، بد نیست که یه نگاه کوچولو  (اینقده !) به مقاله ی قبلی www.CyberLone.com با نام "چگونگی به اشتراک گذاری اینترنت به کمک Port Forwarding + ICS " بندازین تا وقتی که این مقاله رو میخونین درک درستی از چگونگی کارکرد NAT هم بتونین به دست بیارین... اگه نکردین هم که کلاتون پس معرکه ست !

این مقاله به سه قسمت اصلی تقسیم میشه :

1.    توضیحات کلی و اصلی در مورد NAT و انواع آن
2.    چگونگی پیاده سازی عملی NAT در سیستم عاملهای Windows Server
3.    موضوعات متفرقه
NAT Network Address Translation Diagram
ادامه مطلب ...

تست سرعت مرورگرها و نتایج آن‌ها روی نمودار


وبسایت lifehacker در فواصل زمانی مختلف، مرورگرهای مختلف را با یکدیگر مقایسه می‌کند در آخرین مقایسه خود که نتیجه‌ی آن را روز گذشته در وبسایت خود منتشر کرده است آخرین نسخه از مرورگرها را بار دیگر با یکدیگر مقایسه کرده است. در این مقایسه که روی همه‌ی مرورگرهای مدرن نظیر Firefox4, Internet Explorer9, Chrome11, Opera و سایر مرورگرها انجام گرفته است، سرعت اجرای مرورگرها، سرعت بارگذاری وبسایت‌ها، سرعت بارگذاری تب‌ها، مدت‌زمان اجرای دستورات جاوا و کدهای CSS ، میزان مصرف حافظه در حالت بدون افزونه و با افزونه با یکدیگر مقایسه شده است.

در این مقایسه دو نسخه از مرورگر Chrome یعنی نسخه‌ی پایدار 10 و همچنین نسخه 11 نسخه Dev آن شرکت داده شده‌اند و همچنین حالت‌های مختلفی از مرورگر کروم موجود است که در اینجا به یکی از آنها یعنی شمشیر خونین نیز اشاره‌ای شده است.

سرعت اجرای مرورگر - برنده: Opera

cold_start_painted.jpg
ادامه مطلب ...

انواع مرورگر


بررسی خصوصیات وقابلیتهای انواع مرورگرها

ادامه مطلب ...

انواع مرورگرها


SRWare Iron





SRWare Iron نام مرورگری جالب برای بازدید از صفحات وب می باشد که می تواند جایگزین مناسبی هم برای مرورگر گوگل کروم باشد. این مرورگر نقاط بحرانی گوگل کروم را نداشته ، بنابراین شما می تواید از آن و امکانات ابتکاری آن بدون هیچ گونه نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی تان در اینترنت استفاده کنید. این مرورگر دارای امکاناتی همانند مرورگر های دیگر می باشد. همچنین این مرورگر قابل حمل بوده و برای استفاده نیازی به نصب ندارد. این مرورگر بر روی ویندوز های مختلف از جمله ویندوز ۷ قابل استفاده می باشد.



Wyzo


امروزه شرکت های مختلف نرم افزارهای مرورگر را ارائه می کنند که هریک نیز دارای خصوصیاتی منحصر به فرد هستند و یا برموضوع خاصی در یک مرورگر تأکید شده است. اپرا ، فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر و گوگل کروم از جمله معروف ترین و بهترین مرورگرهای اینترنتی هستند که توسط شرکت های بزرگی معرفی شده و پشتیبانی می شوند و در نسخه های جدیدتر خود همواره در تلاش اند تا نقص های موجود را برطرف کنند و امکانات جدید و نوینی را به کاربران خود ارائه کنند تا سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند. در این میان برخی نرم افزارهای نچندان معروف نیز وجود دارند که با وجود سابقه و تجربه کم در این زمینه ، توانسته اند با بهره گیری از تجربیات و امکانات دیگر مرورگرها ، مرورگری با امکانات بسیار ایده آل ارائه دهند. Wyzo نام مرورگری است که برپایه فایرفاکس ساخته شده است و می تواند به شما امکان مدیریت دقیق ، کامل و آسان بر کلیه کارهای اینترنتی را بدهد. این نرم افزار از سرعت بسیار بالایی در دانلود و بازکردن صفحات وب برخوردار است و با استفاده از آن می توانید با امنیت کامل در اینترنت به گشت و گذار بپردازید و دانلود های خود را انجام دهید. از جمله نکات قابل توجه در مورد این مرورگر می توان به امکان دانلود فایل های تورنت اشاره کرد که شما را از نرم افزار های مخصوص دانلود تورنت ها بی نیاز می کند. همچنین این مرورگر از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار است. در ضمن طرفداران فایرفاکس نیز می توانند با خیال راحت از تمامی Add-on های فایرفاکس در Wyzo نیز استفاده نمایند

آموزش نصب DNS سرور windows server 2003

در یک شبکه که از چند سیستم تشکیل شده و در معیار بزرگتر در شبکه اینترنت همه کامپیوترها و وبسایت ها و کلا سرویس دهنده ها توسط آدرس IP قابل دسترسی هستند اما از آنجا که حفظ آدرس آی پی میتواند مشکل باشد سرویسی در سرورکار تبدیل نام به آدرس آی پی را انجام میدهد که دی ان اس سرور نامیده میشود

DNS سرور کامپیوتری است که سیستم عامل سرور و کامپوننت DNS در محیط سرور فعال باشد .
ZOONعبارت از حافظه ای است که DNS Server آدرس DNS های ریشه را در آن ذخیره میکند. اطلاعات ZOON معمولا در یک فایل متنی ذخیره میشود که قابل ویرایش میباشد و در اکتیو دایرکتوری قرار دارد
DNS RESOLOVERسرویسی است که از پروتکل دی ان اس برای پرس و جو از دی ان اس های دیگر استفاده میکند.
RECORDER RESOURCE
عبارت است از پایگاه داده ای در دی ان اس که اطلاعاتی در مورد پاسخهای پرس و جوی کلاینتها را در خود ذخیره میکند. مانند آدرس هاست و نام مستعار و مانند آن.
نصب کامپوننت DNS Server Service
CD -1ویندوز سرور را در سیستم بگذارید.
2- یک آدرس IP استاتیک برای کامپیوتر خود تعریف کنید در مسیر زیر
.
.
ادامه مطلب ...

چگونگی تنظیم Google DNS در ویندوز


.اما برای اینکه چگونگی استفاده از این آدرس DNS گوگل در سیستم خود استفاده کنید چگونگی تنظیم آن ها را در سیستم عامل ویندوز که در میان کاربران از محبوبیت خاصی نیز برخوردار است مرور می کنیم. برای انجام این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید.

الف ) در ویندوز XP : از منوی Start گزینه Control Panel را کلیک کنید و سپس در پنجره باز شده گزینه Network and Internet Connections را انتخاب کنید و برای دیدن روشی که شما با آن برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید گزینه Network Connections کلیک کنید. در پنجره نمایش داده شده کافی است بر روی کارت شبکه و یا Dial-up Connection خود راست کلیک کنید و سپس گزینه Properties انتخاب کنید.

در پنجره باز شده در زبانه General برای تنظیمات کارت شبکه و یا زبانه Networking برای دیگر روش های اتصال به اینترنت با انتخاب گزینه Internet Protocol (TCP/IP) و کلیک بر روی دکمه Properties پنجره زیر نمایش داده می شود که به راحتی می توانید در آن آدرس DNS های گوگل ( ۸.۸.۸.۸ و ۸.۸.۴.۴ ) را وارد کرده و شروع به استفاده از آن ها بکنید.

ب ) در ویندوز ویستا و ۷ : برای تنظیم DNS در این سیستم عامل کافی است پس از باز کردن Control Panel ویندوز خود از طریق دکمه Start بر روی گزینه Network and Internet کلیک کرده و سپس بر روی Network and Sharing Center و در آخر نیز بر روی Manage network connections کلیک کنید تا تمامی کانکشن های سیستم شما نمایش داده شود و با کلیک بر روی کانکشنی که با آن به اینترنت وصل می شوید بر روی گزینه Properties کلیک کنید.

آموزش نصب و تنظیم DNS

در پنجره باز شده ابتدا به زبانه Networking بروید و در صورتی که از IPv4 استفاده می کنید گزینه Internet Protocol Version 4 TCP/IPv4 انتخاب و بر روی دکمه Properties کلیک کنید و اگر از IPv6 استفاده می کنید گزینه Internet Protocol Version 6 TCP/IPv6 انتخاب کرده و بر روی دکمه Properties کلیک کنید. در آخر تنها کافی است DNS مربوط به گوگل را در این پنجره وارد کرده و بر روی گزینه OK کلیک کنید.


آموزش کامل و تصویری DNS


توضیحات و لینک دانلود

در این کتاب به صورت کامل با نصب و راه اندازی DNS  آشنا خواهید شد و شما بعد از خواندن این کتاب به راحتی می توانید یک DNS Server را پشتیبانی کنید.


لینک دانلود شماره 1

DNS چیست؟

DNS چیست؟ DNS مخفف عبارت Domain Name Service می باشد. وقتی میخواهید وارد سایتی شوید، باید آدرس وب سرور آنرا بدانید.آدرس وب سرور با IP مشخص میشود. اما به خاطر سپردن آدرس IP دشوار است. می توان به جای IP از domin name ها استفاده کرد. برای هر IP یک domin name در نظر گرفته شده است. مثلا IP آدرس گوگل 66.249.91.103 است. که شما برای دسترسی به گوگل میتوانید از ip یا آدرس www.google.com استفاده کنید.


 دانلود رایگان کتاب DNS یا Domain Name System

 زبان: فارسی

 نوع فایل: PDF
 تعداد صفحات: 62  ناشر: آی آر پی دی اف
 حجم کتاب: 2.12 مگابایت

آموزش ساخت بازی های دو بعدی حرفه ای و ساده


 زبان: فارسی

 نوع فایل: ZIP
 تعداد صفحات: 16

 حجم کتاب: 559 کیلوبایت
توضیحات
آموزش ساخت بازی های دو بعدی حرفه ای و ساده
از مقدماتی تا حرفه ای
همراه با یک پروژه

وب 2 چیست؟

وب 2 و معرفی استانداردهای طراحی

با افزایش کاربرد های وب ، طراحان وب روش های جدیدی را در ایجاد وب سایتها به کار بستند که باعث راحت تر شدن دسترسی به داده ها برای کاربر و مشارکت کاربر در ایجاد داده ها میشود. نمونه بسیار روشنی از این سایت ها Wikipedia است که توسط کاربرانش گسترش پیدا میکند و مدیران این سایت فقط محیطی را برای استفاده از توانایی های کاربران فراهم میکنند......

   

ادامه مطلب ...

دانلود آموزش نصب ویندوز 8 به صورت مجازی به زبان فارسی

همانطور که می دانید نسخه آزمایشی ویندوز 8 به تازگی منتشر شده است و بخاطر آزمایشی بودن این نسخه نصب آن بر روی کامپیوتر برای اکثر کاربران مناسب نمی باشد. از این رو سایت پی سی دی آموزش فارسی نصب ویندوز 8 به صورت مجازی با کمک نرم افزار Vmware 8.0 را برای شما جهت دانلود آماده کرده است. امدیوار هستیم این آموزش مورد پسند شما قرار گیرد.

آموزش نصب ویندوز 8


آموزش نصب ویندوز 8 دانلود فایل (با لینک مستقیم)

آموزش نصب ویندوز 8 10 صفحه PDF فارسی

آموزش نصب ویندوز 8 750 KB

آموزش نصب ویندوز 8 رمز: www.p30day.com


 

رکورد انتقال اطلاعات شکسته شد

دانشمندان فیبر نوری جدیدی طراحی کرده اند که قادر است 100 ترابیت را در هر ثانیه منتقل کند. به نقل از پاپ سای، دو گروه تحقیقاتی به صورت مجزا برای شکستن رکورد انتقال داده در فیبرهای نوری تحقیق و بررسی کرده اند. نتیجه تلاش های آن ها باعث شد تا برای اولین بار سرعت باور نکردنی 100 ترابیت در هر ثانیه در انتقال داده ثبت شود.

رکورد انتقال اطلاعات شکسته شد

با دست یابی به این سرعت می توان تمام دانلود بدون وقفه فیلم های با کیفیت اچ دی (HD) در مدت 3 ماه را تنها در مدت یک ثانیه انجام داد. محققان برای رسیدن به این سرعت باورنکردنی از 2 روش مجزا استفاده کرده اند. در یک روش آن ها نور را دستکاری می کنند و در روش دیگر با ایجاد زائده، داخل فیبر یک کانال جدید با حکاکی منحصر به فرد ایجاد کردند.

در روش اول محققان شرکت ان ای سی (NEC) موفق شدند با یک برنامه ریزی صحیح و استفاده از 370 دستگاه لیزر مختلف یک پالس را در یک مسیر 100 مایلی با سرعت 101.7 ترابیت در هر ثانیه هدایت کنند.

هر لیزر با ساتع کردن نور در یک فرکانس مشخص اما در طیف اشعه مادون قرمز، در نهایت به صورت یک اشعه واحد، پالس را هدایت می کنند.

در روش دیگر که به همت دانشمندان موسسه ملی اطلاعات و فناوری ژاپن انجام شد، آنها با تغییر هسته داخلی فیبر توانستند به سرعتی فراتر از دانشمندان شرکت ان ای سی دست یابند.

فیبرهای نوری استاندارد دارای یک هسته داخلی برای انتقال اطلاعات است. این گروه از پژوهشگران با ساختن فیبری که در آن 7 هسته است موفق شدند اطلاعات را با سرعت 109 ترابیت در هر ثانیه منقل کنند.

البته تصور این که شما با رایانه شخصی تان اطلاعات را با سرعت 100 ترابیت در هر ثانیه جا به جا کنید کمی دور از ذهن به نظر می رسد، چرا که ساختار شبکه ای دنیا هنوز این توانایی را ندارد که از این سرعت پشتیبانی کند.

به گفته پژوهشگران ترافیک شبکه اینترنت هر ساله به میزان 50 درصد افزایش می یابد، پس طولی نمی کشد که سرعت های کنونی دیگر جوابگوی کاربران نخواهد بود و نیاز کاریران به سرعت های بالاتر جدی می شود.